Jak wyglądałaby idealna aplikacja dla studentów i wykładowców WZR?

W semestrze zimowym studenci ścieżki specjalnościowej  Marketing Wartości i Doświadczeń w ramach ćwiczeń prowadzonych przez mgr Zuzannę Mingę z Katedry Marketingu, zmierzyli się z trudnym wyzwaniem: zaprojektowali prototypy aplikacji dla WZR, odpowiadające na realne potrzeby użytkowników: studentów i wykładowców.

 

Uczestnicy ćwiczeń prowadzonych przez mgr Zuzannę Mingę  

fot. materiały WZR

 

W ramach swoich prac studenci:

🔹 Przeprowadzili benchmarking aplikacji uczelnianych w Polsce i na świecie.
🔹 Zbadali obecne systemy i kanały komunikacji na Wydziale,
🔹 Przeprowadzili badania wśród studentów i pracowników,
🔹 Zidentyfikowali główny problem: zbyt wiele rozproszonych narzędzi i brak ich integracji oraz brak wielu niezbędnych funkcji,
🔹 Wykorzystali poznane na zajęciach metody Design Thinking, takie jak:

Business Model Canvas,
Customer Journey Map,
Analiza aktualnych trendów w aplikacjach dla uczelni,
Budowanie person reprezentujących grupy docelowe,
Metoda 5 Why – opracowana przez Sakichiego Toyodę i udoskonalona w Toyocie, pozwalająca na dogłębną analizę problemów poprzez zadawanie pięciokrotnego pytania "dlaczego?".

W efekcie powstały prototypy aplikacji, które min.:
Łączą wszystkie funkcje w jednym miejscu, eliminując konieczność logowania do wielu systemów,
Oferują platformę komunikacji student-wykładowca i student-dziekanat,
Umożliwiają przełączanie na język angielski z myślą o kierunkach anglojęzycznych,
Zapewniają przestrzeń na materiały dydaktyczne i prace zaliczeniowe

oraz wiele innych ciekawych rozwiązań!

- Efekty ich pracy będzie można zobaczyć już po feriach. Wystawa posterów prezentujących koncepcje zaprojektowanych aplikacji pojawi się w holu głównym Wydziału Zarządzania UG. Jestem bardzo dumna z kreatywności i zaangażowania moich studentów!powiedziała mgr Zuzanna Minga.

 

oprac. A. Macioszek

 

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: poniedziałek, 3. luty 2025 - 08:27; osoba wprowadzająca: Krzysztof Kowalczyk Ostatnia zmiana: poniedziałek, 3. luty 2025 - 08:29; osoba wprowadzająca: Krzysztof Kowalczyk