Jak wyglądałaby idealna aplikacja dla studentów i wykładowców WZR?
W semestrze zimowym studenci ścieżki specjalnościowej Marketing Wartości i Doświadczeń w ramach ćwiczeń prowadzonych przez mgr Zuzannę Mingę z Katedry Marketingu, zmierzyli się z trudnym wyzwaniem: zaprojektowali prototypy aplikacji dla WZR, odpowiadające na realne potrzeby użytkowników: studentów i wykładowców.
fot. materiały WZR
W ramach swoich prac studenci:
🔹 Przeprowadzili benchmarking aplikacji uczelnianych w Polsce i na świecie.
🔹 Zbadali obecne systemy i kanały komunikacji na Wydziale,
🔹 Przeprowadzili badania wśród studentów i pracowników,
🔹 Zidentyfikowali główny problem: zbyt wiele rozproszonych narzędzi i brak ich integracji oraz brak wielu niezbędnych funkcji,
🔹 Wykorzystali poznane na zajęciach metody Design Thinking, takie jak:
✅ Business Model Canvas,
✅ Customer Journey Map,
✅ Analiza aktualnych trendów w aplikacjach dla uczelni,
✅ Budowanie person reprezentujących grupy docelowe,
✅ Metoda 5 Why – opracowana przez Sakichiego Toyodę i udoskonalona w Toyocie, pozwalająca na dogłębną analizę problemów poprzez zadawanie pięciokrotnego pytania "dlaczego?".
W efekcie powstały prototypy aplikacji, które min.:
✅ Łączą wszystkie funkcje w jednym miejscu, eliminując konieczność logowania do wielu systemów,
✅ Oferują platformę komunikacji student-wykładowca i student-dziekanat,
✅ Umożliwiają przełączanie na język angielski z myślą o kierunkach anglojęzycznych,
✅ Zapewniają przestrzeń na materiały dydaktyczne i prace zaliczeniowe
oraz wiele innych ciekawych rozwiązań!
- Efekty ich pracy będzie można zobaczyć już po feriach. Wystawa posterów prezentujących koncepcje zaprojektowanych aplikacji pojawi się w holu głównym Wydziału Zarządzania UG. Jestem bardzo dumna z kreatywności i zaangażowania moich studentów! – powiedziała mgr Zuzanna Minga.
oprac. A. Macioszek